The first thing first...

~**~Att ångra det som skett och oroa sig för framtiden stjäl tid och kraft. Släpp taget om negativa tankar och lita på dig själv~**~

Dag 1

Musik:
Yurima- First love album


Ett nytt år, en ny tid, ett nytt liv...

Gårdagen (31:a December 2010) spenderades först ensammen i lägenheten, jag å hundarna. Vi mös å njöt och jag kunde verkligen känna mitt inre lugn. Jag rensade ur tankar, bilder och kännslor. För att förbereda och ta emot och lämna plats åt det nya som kommer med det nya året.
Jag behövde den här egentiden mer än vad jag egetligen förstod, och det kändes bra.
Runt 23.00 kände jag att nu kan jag äntligen släppa taget om allt å våga hoppa in i det okända för att se vad som väntar mig där. Jag var inte rädd längre.

Missförstå mig inte... inget av mitt "förra liv" ångrar jag, snarare tvärtom, det jag och Jonas hade tillsammans var underbart och jag älskar honom fortfarande oändligt. Men jag längtade ut... jag längtade bort... jag ville inte förlora honom som min vän, men jag ville inte behålla honom som min pojkvän. Dom senaste månaderna har varit fruktansvärt tuffa, men det vet jag är pga att jag varit livrädd att allt vi varit med om ska tappa värde, att inget skulle betyda något. Men i dag vet jag att det kommer alltid ha en betydelse för oss, vi har pratat så mycket och vi inser nog båda två att det hade inte funkat i längden.
I dag står vi där vi står, på varsinn sida om sverige, med två egna liv... Men samtidigt kommer vi alltid finnas där för varandra i vått och torrt! Just den kännslan får mig att känna mig lugn och nu vet jag att vi kan gå vidare för att se vad framtiden har att ge oss!

Klockan 23.30 ville jag inte vara ensammen längre. Jag ville vara med mina vänner, med dom som betyder något!
Så jag packade ihop och åkte iväg till Stefan där han, Elin, PH, Cilla, Janne och Sofie var. Alla blev glad att jag kom och jag kände värmen av vänskap steg i mig. Detta är lycka! :-D
Resten av kvällen blev så bra! Vi pratade, skrattade, skickade iväg raketer, såg film käkade chips och bara njöt!
Dom flesta for väl iväg runt 3 tiden. Kvar var jag, Elin och Stefan. Vi satt uppe och pratade ett tag om allt mellan himmel och jord! Känns så skönt att ha fått lära känna både Elin och Stefan (ja, å resten av dom jag lärt känna här nere)! Underbara människor som man kan känna sig trygg med! Det är kärlek på hög nivå! :-D
Somnade väl inte förräns runt 6 på morgonen, då hade Elin somnat och jag å Stefan satt kvar och pratade. Förstår inte vad det är som gör att vi kan sitta å snacka så länge! Tiden rinner bara iväg å egentligen så pratar vi inte om något spec. Tror vi trivs så bra i varandras sällskap att vi kan verkligen prata om allt och att vi kan känna att den ena verkligen tycker det är intressant det den andra säger :-)

Halv 9 i morse steg jag upp å for till stallet för att släppa ut hästarna. Lagomt seg var man, men som vanligt smittar djuren av sig med sin energi så man blir bara glad och lycklig hur seg man än var från början :-)

Ska snart fara å hämta Emma, sen ska vi fara å ta in hästarna.
Kvällen lutar åt en "skönhetskväll" jag, Elin och Stefan ska köra manikyr, ansiktsmask å Stefan skulle promt ha gurka ;-)

Jag känner mig så lyckligt lottad att få ha så fina människor i mitt liv... Dom ger mig en mening med livet!
Ta hand om det ni har! Men våga även släppa taget om det som inte känns bra! Våga hoppa från stupet och våga tro att du kommer landa mjukt!

Kram/Frida

Kommentarer
Postat av: stinis (:

gaah! du skriver så jäkla bra!! Älskar dig <3

2011-01-01 @ 17:56:20
URL: http://stiinaniilsson.blogg.se/
Postat av: Karin

God fortsättning på nya året och 2011 blir ditt år, det känner jag på mig. Ha det nu så mysigt och fortsätt skriv. Du är sjukt bra på att författa ihop saker. Kramar i massor

2011-01-01 @ 18:44:29
Postat av: Elin

aww Frida, roligt att höra o du betyder väldigt mycket för mig med.( och även Stefan ) Du är en riktigt bra vän och är glad jag fått lära känna dig :) <3 kram!

2011-01-01 @ 20:51:40
Postat av: Anonym

det nya året komemr bli super bra=) tänk vad man komemr inspereras och lära sig nya saker. Hoppas det går bra för dig där borta du verkar trivas=) dyker väl uppp till våren om vi bilar ner mot malmö:D Det kan vara bra ibland att kkänna efter avd mansjälv vill och avd som är bäst, kramar:D

2011-01-07 @ 21:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0