How in the world could the words that I said, send someone so over the edge?

~**~Ögonen ser saker klarare i en dröm än de föreställer sig vakna.~**~

Dag 9

Musik: Alice Hagenbrant - Samson
Jo jag vet.... dååålig på att uppdatera min blogg... men varje gång jag sattit mig framför datorn så har idétorkan varit ett faktum.

Men tänkte i dag att eftersom det är söndag kväll kan jag ju allti prata om veckan som gått.

Måndag: Första dagen på skolan! WIIIIIEE... första gången jag verkligen sett fram emot att få börja om skolan, men det kännslan varade inte länge.. halv dag å bara redovisning av LIA-perioden som var innan jul. Intressant att höra vart alla varit, men tråkit att inte få gå skola ORDENTLIGT.

Har iaf börjat rida igång Namiro nu efter julens vila, känns ju skönt tre veckor kvar innan Piia-träningarna börjar så det gäller att komma igång med konditionen för oss båda.

Tisdag
: Halvdag på skolan igen, även denna gång bara redovisningar, sen var man ledig resten av veckan.. suck

Onsdag
: Har varit på stan med Jossan å Johanna. Inte det roligaste när man inte har pengar, men roligt att umgås lite med brudarna :-) har varit å kollat in en träningslokal som vi ev ska börja träna på, Twentyfour/seven... verkar billigt å bra å har öppet dygnet runt. Måste verkligen bara kolla upp min ekonomi så jag har råd med ännu en utgift.

Har sattit mig ner och kollat igenom räkningar, utgifter och inkomster.... Hade ju kunnat se bättre ut. Nu har jag iaf sagt upp alla små "premurenationer"... många bäckar små. Har även sökt deltidsjobb, å FAKTISKT så ringde dom i veckan från ett av jobben å undrade om jag kunde jobba två dagar i veckan antingen mellan 6-14 eller 14-22! Men tyvärr fick jag veta att skolan inte beviljar ledighet om man ska jobba... suck... får försöka hitta nå timjobb på helgen i stället... Det är nästan så man blir lite åksjuk av detta pengabehov!

Hoppas hoppas HOPPAS någon köper min sadel snart så får man in lite pengar där iaf!

Torsdag: Har varit duktig å pluggat i dag! Prov i mikrobiologi nästa vecka, så man måste se till att börja i tid! :-D
Hoppade lite småhinder med Namiro i ridhuset i dag oxå! Mycket kul! Det märks att han inte hoppat på ett tag, mycket taggad var han :-D söööt heeeeest! ;-)

Fredag: Städat och donat lite i lägenheten, mycket fint väder ute så jag å hundarna gick en långpromenad till favvostället :-) Nu har nästan all snö smält bort å solen riktigt värmer ordentligt! Det är man ju inte van vid :-D
Lagade en riktigt god middag sen på kvällen som jag nästan själv blev förvånad över att jag lyckades så bra med :-D Jag kan ju faktiskt ibland :-D

Lördag: Jag, Anneli och Emma tog en långritt med hästarna på förmiddagen i det mysiga vädret! Red Felini denna gång. sötponken :-D Blev bjuden på "kalas"-middag (skånsk middag=svensk lunch) hos Per och Sigrid (Annelie å Stiffes föräldrar). Mycket trevligt hade vi! En sådan otroligt mysig familj det är den där familjen Sjöholm! Alla har verkligen välkomnat mig med öppna armar. Å humor har dom allihopa oxå! Haha! Shit vad man skrattat! :-D
Senare mot kvällen blev det party å badtunna hos Stiffe. Kom en hel del folk! Helt roligt hade vi! Kul att träffa nya ansikten oxå!
När alla gått hem/somnat så var jag fortfarande allt för pigg så jag passade på att städa, sen runt 3/halv 4. Gick jag oxå å försökte slumra... fatta inte varför jag var så pigg?? Men somnade iaf till slut.

Söndag: Har varit på husvisning i dag :-D Jag å Stiffe fick nå ryck å for å tittade på en gård för 3.5 mille... bara för skojighetens skull. Mycket fint! Synd att man inte var miljonär... Haha, vilka galna idéer man kan få ibland! Men roligt var det iaf :-D
Blev storhandling sen på Ica, sen hem å byta om för att åka till stallet senare. Namiro verkade lite stel i dag, kändes inte alls 100... träningsvärk eller så kan han ha vrickat sig när han snubblade när vi galopperade över ängen... Men kändes inte varm... men men, vi får ta det lungt nu ett tag.
Kvällen bjöd på räkor, kex, ansiktsmask och mr. Bean! Perfekt slut på veckan :-)

Nästa veckan börjar skolan på ALLVAR ALLVAR!! Sen får vi se hur det blir med träningen... vill verkligen börja träna, men ekonomin går först...

Kom ihåg: Alla bäckar leder ut till den stora sjön! Se till att bygga klart din damm innan det är försent!

Peace out!//F

Namiro :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0