For what its worth... I love you...

~**~Vi håller fast vid det förflutna i en förhoppning att det ska vara något som det inte är.~**~

Dag 2

Musik: Ljudet av filmen "Under Toscanas sol" på TV
Vilken dag...
Snacka om berg och dal-bana

Klev upp runt kvart i 9 i morse och for å släppte ut hästarna. Pigga och glada var dom att få komma ut. Vackert väder var det ute oxå.
Sjutsade Elin till bussen sen oxå. Har haft så kul med den bruden alltså! Så jävla mycket ord och meningar som förbrukas alltså :-D

Åkte hem till lägenheten sen. Satt å kollade mitt nya schema... alltså seriöst säger jag bara!!! Snacka om lazy-delux.



Diskade en sväng oxå, behövdes... luktade urkbulle i köket.

Gick på en lång skön promenad med hundarna i det vackra vädret, riktigt skönt faktiskt!

Senare på eftermiddagen pratade jag med J. Blev bara fel alltihop.... Tankar, misstankar, tillit och ärlighet... vad ska man tro? inte tro? varför bryr jag mig? varför skulle jag inte bry mig? Jag vill ju bara kunna känna att allt är bra, allt är lugnt. Men trots allt så känns det bara så fel just nu. Jag orkar inte...
Jag har valt att låta dom här kännslorna komma, men oxå passera... För jag har valt att acceptera att man kan inte släppa allt bara så där efter 5 år. Men jag hade ju hoppats på att saker och ting skulle förändras oxå, ärligheten och tilliten är två monster som tuggar sönder min själ just nu. Vet varken ut eller in... Det enda jag vet är att jag önska att jag visste vad det är jag tänker?

Är det bättre att tala sanning och såra? Eller ljuga bara för att kunna hålla masken? Jag skulle vilja säga att gör inte fel från första början...

När kvällen närmade sig kände jag mig bara vilsen... ville bara lägga mig under täcket å gå i ide...

Helt plötsligt "pling" sms av S: "Klä på dig varmt, jag kommer och hämtar dig på ett strax" WHUT!? Tänkte jag! vad har han nu i baktanke!? Tog en dusch sen kom S å hämtade mig. Åkte iväg ut mot ett ställe jag aldrig varit. Körde genom stan, sen ut över ängarna, sen igenom en skog, å helt plötsligt var vi ute vid HAVET!? Vi hade tagit oss till Åhus hamn!
Där parkerade vi och gick ut på stranden, som var täckt av snö. Vi satte oss på ett sittunderlag åsså tog S fram varm glögg å pepparkakor. Där satt vi å mös under en stjärnklar himmel å lyssnade på vågorna skvalpa mot isen. Kände verkligen att jag behövde det här! Är så glad av att S finns här och stöttar mig då allt känns jobbigt, och dessutom får mig att bli glad! Älskar havet!

Kom hem sen och kände mig bara lugn igen. Visst, negativa tankar och kännslor försökte tränga sig igenom, men tillät inte det!
Tog det lugnt å glodde teve resten av kvällen.

Längtar efter att isen försvinner! Vill kunna komma ut å rida ordentligt utan att vara rädd att halka sönder både mig å hästen!

Ny vecka i morgon! skönt att fortfarande ha några dagar ledigt innan skolan börjar!

Glöm inte! Du kan inte förändra andra människor. Du kan bara förändra dig själv och din inställning till det som händer.

God natt! kram Frida


Kommentarer
Postat av: Elin

jag har med haft skit kul och jag är glad som fan att jag har dig frida!! skönt att kunna prata av sig ibland :)



gulligt gjort av S!!



kram

2011-01-03 @ 00:34:29
Postat av: Johanna P

Hej Frida! Tänkte mest bara lämna ett litet avtryck här i din fina blogg :) Det var så otroligt länge sedan jag träffade dig, så det är kul att läsa lite om vad du har för dig nu för tiden! Hoppas du får ett riktigt härligt nytt år! Kram!

2011-01-03 @ 23:08:17
URL: http://jagochminlillafamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0